Tot dusver! - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van Koen Velden - WaarBenJij.nu Tot dusver! - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van Koen Velden - WaarBenJij.nu

Tot dusver!

Blijf op de hoogte en volg Koen

13 November 2013 | Nederland, Boxtel

De reis tot dusver

Zo daar stonden we dan op het vliegveld. Klaar om te gaan.. of zo daar leek het op. Eenmaal bij de incheck balie aangekomen vroeg de mevrouw vriendelijk waar ik heen zou gaan nadat mijn 30 dagen visum op zouden zijn. Aangezien ik dit nog niet wist heb ik niets geboekt om aan te tonen dat ik het land uit zou gaan in deze periode.
Hier begon het wat benauwd te worden. Ik moest perse een ticket hebben om te bewijzen dat ik het land uit zou gaan voordat ik mee zou mogen. Om een lang vermoeiend verhaal kort te houden: Na een uur of anderhalf rondrennen en een veel te duur ticket verder kon ik dan eindelijk het vliegtuig instappen. De vlucht zelf was prima. Helaas wel de pech dat de stoel voor mij een ventilatieschachtje had waardoor ik mijn benen niet helemaal goed kon strekken. Maar af en toe op staan naar de wc lopen was goed genoeg om dat te verhelpen.

Bangkok dan eindelijk! De vliegreis zelf was prima, de duane op het vliegveld in Bangkok gaf geen enkel probleem. De tas had ik ook al snel gevonden, dus op naar het meeting point om de groepsleider van deze reis te ontmoeten. Eenmaal bij de meeting point stonden Joe en Tanja me al op te wachten om me met de taxi naar de hostel te brengen. Op het vliegveld was het nog best koel in mijn trui en lange broek maar eenmaal buiten aangekomen was meteen duidelijk dat ik het liefst zo snel mogelijk een korte broek aan wilde doen.

Het verkeer in Bangkok waar ik wel eens iets over gehoord had was inderdaad precies zoals de verhalen: chaotisch en druk. Overal brommers en motoren die tussen het verkeer door zigzaggen en dan ook nog de tuktuk’s die overal rondcrossen. De taxi rit was zelf prima te doen, overal airco in de auto’s en wat kennismaken met de reisleider Na de taxi rit kwamen we aan bij de hostel Mango Lagoon. Een simpel hostel om de eerste paar nachten in Bangkok door te brengen. Na mijn kamergenoot Johan ontmoet te hebben zijn we de stad in gelopen om te pinnen en wat rond te lopen op Koh San Road. Het is leuk om te zien wat je daar allemaal kan kopen en er staan dan ook genoeg kraampjes om dit bij te doen. De eerste nacht in Bangkok zijn we verder met de hele groep gaan eten bij een Indisch restaurant, niet echt iets Thais dus maar gewoon iets eten. Hierna zijn we op verder uit gegaan in de buurt van de backpackersroad en dit werd uiteindelijk een erg goede avond waar ik de dag erna , helaas, ook nog last van zou hebben.

De tweede dag was lastig wakker worden, ik had de uren slaap die ik heb gehad prima geslapen maar echt veel uren waren het niet. Vandaag was het tempels kijken en met de tuktuk terug naar de hostel. De tempels waren mooi om te zien en de grappige gids deed zijn best om het iedereen naar zijn zin te maken wat hem ook goed lukte. Verder heb ik maar even geslapen toen ik terug kwam in de hostel omdat ik wel echt toe was aan wat slaap. In de avond zijn we wel weer wat gaan drinken maar na een paar bier en vooral water ben ik maar richting bed gegaan.

De derde dag begon goed, de Thaise massage was erg lekker. Helaas was het toen alweer tijd om klaar te maken om met de nachttrein richting het zuiden te gaan. De dag in Bangkok was verder vrij kort en ik heb daar ook niet heel veel meer gedaan. De nachttrein zelf zag er van de buitenkant uit als een erg oude trein, de binnenkant zag er iets beter uit maar de trein zou in nederland bij lange na niet op de rails mogen rijden. De avond in de nacht trein was erg gezellig, met de hele groep bij elkaar staan wat drinken en uiteindelijk proberen te slapen, dat proberen is het ook echt bij gebleven de slaapruimtes zijn niet gebouwd op europeanen 

Uiteindelijk moesten we er al om 6u uit om de bus te pakken richting de boten om naar de drijvende bungalows te gaan. Dit is waarschijnlijk een van de meest rustgevende en relaxte plekken om te overnachten, de foto’s komen later nog maar iedereen met fatsoenlijk internet kan wel snel wat googlen om een indruk te krijgen van hoe mooi het er daar uit ziet. De bungalows zelf drijven, alle gebouwen daar ook en na de middag zwemmen in het meer (je zit daar toch overal aan het meer) begon de avond goed en wederom te weinig slaap gekregen, maar wel een erg gezellige avond gehad!

De dag erna moesten we redelijk op tijd op staan om richting Koh Phangan te gaan. Op dit eiland zal ik de komende paar dagen blijven om dan ook de full moon party mee te maken. Op dit moment zit ik even snel achter een computer bij het internet cafee bij de bungalows uitkjiken op een prachtige zee met een hoop eilanden. Een foto die de meeste van jullie via whatsapp al gezien hebben. Dit is mijn uitzicht voor de komende dagen. Vanmiddag is het tijd om naar de olifanten te gaan en een stuk door de jungle te trekken! Hierna is het tijd om naar de andere kant van het eiland te gaan naar Haad Rin. Hier zullen we in de tot nu toe meest luxe plaatsen verblijven waarna ik een paar dagen later met een groot deel van de groep naar een ander hostel ga om te blijven voor de full moon party. In deze dagen zal ik nog een keer een Thaise gym bezoeken met wat mensen van de groep om ook Thaise boxles te krijgen. De groepsleider kent de mensen van de gym en toen hij er over vertelde had een aantal mensen het idee om dan daar maar een keer te gaan kijken.

Het beloven nog wat mooie dagen te worden hier op het eiland. Wat ik daarna ga doen? Geen idee maar als het net zo is als de afgelopen dagen dan komt dat helemaal goed!

  • 13 November 2013 - 08:05

    Yvonne:

    Super vet allemaal koen! Je hebt leuke activiteiten op t programma staan. Na de dagen in de stad kun je nu ffchillen en daarna weer terug in de drukte :p t zal wel ff wennen zijn steeds vroeg op. Een heel ander ritme dan je hier in nederland had maar dat is vast zo weer normaal.. Vroeg opstaan. Haha
    Leuk om je verhaal te lezen. Heb je nu trouwens een willekeurig ticket gekocht of echt t plan om naar dat land te gaan na 30 dagen? En welk land is dat dan? :)
    Groetjes!

  • 13 November 2013 - 08:37

    Wout:

    Ondanks dat ik alles al te horen krijg via whatsapp, inclusief foto's, vind ik het tof om te lezen broeder! Ben blij dat alles daar goed gaat en je het zo goed naar je zin hebt. Ik hoor snel weer van je. Gr, je kleine broertje

  • 13 November 2013 - 08:42

    Coco:

    Super leuk om al je verhalen te lezen Koen. Veel plezier nog!

  • 13 November 2013 - 11:02

    Fons:

    Blij eindelijk weer iets meer te horen dan een whatsapp.Heb al wat gekeken op Google Earth waar je ongeveer zit.Ziet er allemaal prachtig uit.Heel veel plezier daar de komende tijd en ik verheug me al op het volgende gericht .Groetjes Pa

  • 13 November 2013 - 11:39

    Gijs:

    Ha koen, klinkt goed allemaal man. Dat al zoveel gezien hebt in die paar dagen. Misschien een beetje meer slapen tussendoor? Veel plezier nog in ieder geval en ik wacht op je volgende bericht.
    Greetz

    Gijs

  • 13 November 2013 - 13:33

    Anita:

    Haaaa die lieve Koen

    Geweldig om je verhaal te lezen, en zeker dat het goed met je gaat:-)
    Beetje meer slaap is misschien ook niet verkeerd maar zo zijn moeders he die dat denken....
    Verder lekker doen waar je zin in hebt en vooral genieten, ik kijk alweer uit naar het volgende bericht.

    groetjes knuffel en kusssssssssssssssss Mama

  • 13 November 2013 - 14:14

    Joeske:

    Koen,

    Ik mis je...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4247

Voorgaande reizen:

07 November 2013 - 01 Februari 2014

Backpacken in Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: